20 Feb 2003 Valve Clearance攝哇佬DIY自作業 - 知識技術

 
 

Original production: 大頭仔
Represented by: Dave

 
早前新聞組上有一位自稱「鈴木車主」的版友,上載了自行調整閥門間隙的圖片,我們認為十分難得,有意轉載讓更多人觀看。最近我們終於和他取得聯繫,並得到他的同意把內容轉載在鐵騎網誌內,在此再次多謝Cheung Pang兄的慷概「捐輸」。以下內容是經過編輯部的剪接重組,希望新手們更容易觀看。
前言
掌管閥門開關的凸輪軸,附有不同方向排列的凸輪。鵝蛋型的凸輪被軸心帶動,當「蛋尖」部份向下時,便會把引擎閥門(哇佬腳)向下壓開,當「蛋尖」部份向上轉離開時,閥門彈簧便會把閥門關上。

要讓引擎順利發揮性能,其中一個重要條件是生死氣閥門 (valves)的開啟幅度必需準確無誤。

因為避免機件磨擦和金屬冷縮熱脹的關係,在設計上凸輪和閥門會預留一定空隙,是為 閥門間隙(valve clearance)。但隨著機件磨合後或正常損耗下,這個空隙的數值會自動改變,有可能偏離了原廠設定的許可範圍。

如果valve clearance過少的話,有可能造成不必要的凸輪磨擦,動力流失外也會損耗機件,哇佬腳也受到過大的下壓力。如果Valve clearance過大的話,則閥門的開啟幅度會不足夠,引擎呼吸的效率下降,無法使出應有本事。
  筆者部愛駒2002Suzuki Bandit 1200S 經已行左3700km。Service manual上話明1,000km後應該調整valve clearance,以保持引擎性能及防止損壞引擎。因為run-in完通常哇佬間隙會緊左,而且重會慢慢越來越緊。
 

外國D車友話呢方面好緊要, 佢地話太緊會機件有永久損傷。本來1000km就要調整,但筆者的愛駒已經行左3700km,實在不能再拖....所以o拿o拿聲走去深水步鴨寮街,買齊Feeler Gauge(HK$25),torque wrench(HK$500德國製,係貴少少都值得既,有排用,好過靠估),一邊睇書一邊慢慢o黎...因為第一次拆咁多野,所以搞足十二小時。

 
 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

  本service manual就話要換晒D gasket(盤頂砧口),但我上去message board問外國D車手,佢地話只要冇爛就唔洗換,所以我都冇換,暫時唔見有漏油...
 

  筆者第一次依書自作業,埋頭苦幹由10:00PM做到翌日10:00AM終於搞掂。撻匙試下著車.....嘩!有明顯分別呀!引擎真係順左好多!之前高轉(由3,500rpm開始)有幾大震動,依家幾乎冇晒啦!! Yeah!!
 
編按:
十分多謝
大頭仔(pca7070@yahoo.com)容許我們轉載他的DIY傑作。如果大家也有DIY近作,歡迎來信提供,讓更多人可以欣賞。Email: diy@ibike.com.hk