17 July 2007   如何站在車上起大架?  知識技術

Production:  蠢妹 / Dave

香港工商區的電單車公眾停車位,經常都密麻麻地泊滿電單車。運輸署劃出來的電單車位,二個位泊了三架車算正常。迫起上來,二個位泊四架車都唔出奇。有時明明係有位,不過架車入左去之後唔夠位落側架所以冇得泊。呢個時候就會覺得電單車有大架的好處。

不過即使架車有大架,好多時攝左架車入去後,根本冇地方俾你落地起大架。點算?識得企係車上起大架,就能善用骨位每一吋空間。如果在適當時候用車頭入位,便能爭取最大泊車空間。一部有大架裝左大尾箱的重型街車,可以比一部250的豪華綿羊更慳位,把握到更多泊車機會!

今次示範車雖然係150綿羊仔,但係要企係車上起大架都唔係人人都識。多謝【鐵騎會館】資深館員蠢妹出人出車拍心口為大家示範以下動作及原理。蠢妹做的動作,同樣適用於其他重型電單車。

泊車小提示

泊車用大架,係咪一定好過側架?
大架只適用平坦路面。如果在斜路,入一波用側架會比大架泊得更穩固。
 
在斜路泊車要注意乜?
側架泊車要入一波,綿羊冇波入便要鎖尾轆
車頭最好指向上斜方向,因為99%電單車都冇後波,車頭指向落斜方向的話,倒車時會有難度。
側架必需在落斜方向,以免斜坡抵消了側架的斜度
 
坐係車上好難落大架?
人坐上車後先向後仰,待頭輪離地後便馬上向前推,可節省50%力氣。

請保持大架兩隻支腳同時觸地,這點很重要,因為會節省力氣80%以上!

新手很容易忘記操作頭迫力,記得扣時可能又忘記鬆開....記住:扣著頭迫力係起唔到大架呀。

最後提示:
  1. 起大架主要是靠技巧而不是靠力氣。
  2. 起大架需要的力是「向後拉」而不是向上扯。
  3. 我們的左腳不需要用力伸開,只需在適當時機時,急速地把體重轉移過去便可。

講就好似好長篇咁樣,但真係做呢就一秒搞掂。連環快拍再看一次便會很清楚了。