Honda 2021 Forza 750


夠晒Chill,但可以更Chill!

Honda全新巡航重羊Forza 750的好處,相信大家都清楚。iBike之前兩次介紹都講左好多Forza 750的好處,亦都相信有好多人買左,陸續拿車中。最正係改良了Integra NC750的缺點,即係新車有倒fork雙碟煞,重可以收納頭盔,重有最新電子防護系統同埋TFT彩mon。

另一方面,X-ADV 750的全地形輪胎和長衝程避震,未必最適合都市使用。Forza 750的出現,便正正把這兩個缺口填補。今次我地有機會長時間接觸到新車,可以試下講深入少少,即係講多D佢可以做得更好的地方,俾大家有一個更有用的參考。

11 July 2021
新車查詢: 燦基電單車行有限公司



Smart Key在袋,一按即開的燃油蓋及座位,相當方便,抵讚!重有電子鎖軚,既高科技又方便。
不過提一提你,千祈唔好把Smart key放入頭盔艙,因為有可能認唔到,會著唔到車架!


錶板資料顯示及行車模式都有大量調較,更可以自訂顯示資料。總之TFT mon相當好玩。

1 舒適但不豪華
Forza 750坐姿相當舒適,闊厚的座墊,挺直的座姿,不賣弄跑羊格局,而是踏實地做一臺優質的巡航旗艦。但以Honda GT綿羊一哥的身份,在舒適背後,設備未夠豪華。首先是沒有TPMS胎壓監測功能,也沒有定速巡航功能。沒有發熱手把,風擋不能調較角度或高度。反而Forza 300/350都有電動調較風檔,莫非這是刻意埋下日後升級的伏線?


2 儲物空間仍然珍貴
前方右邊櫃桶仔空間窄而高,放電話的話,開門時驚佢會跌出來。又放唔到飲品,實用性較低。全車只有一個座下儲物艙叫做幫到手,因為真係可以收納一個XL碼的Full Face頭盔,還剩少量空間放手套和薄風褸。幸好龍骨位置的凹位和X-ADV 750一樣,可以攝入一個軟身的旅行袋。一人出行的話,唔裝尾箱都勉強可以。

3 原廠尾架和尾箱都幾貴
原廠尾架需要另外購買,並要拆除尾扶手,設計上既浪費又昂貴。如果成套Honda出品,原廠尾架連埋原廠50升尾箱,分分鐘要使八、九千蚊,執筆時重未有現貨供應。對於急需用尾箱的車友來說,採用其他牌子的出品可能會更便宜和更快有貨。

4 避震一個setting走天涯
Forza 750雖然係Honda GT綿羊一哥,但避震仍然不設調較。雖然已經用到Showa BPF前叉和Pro-Link單筒設計,濾震表現軟中帶硬。即係慢車軟,快車硬,算係幾好。但始終是一個setting走天涯,在某些情況下一定會未夠完美。

老編體重90kg,單騎快車時遇到路面狀況欠佳時,會感到車身回彈時有少許不安的跳動。雙騎情況會較穩定,避震回彈的表現會更佳。相信原廠在調較避震特性時,有考慮到雙騎和雙騎再加三箱載物的情況。所以果係閣下係輕磅人士,空車單騎在爛路上開快車的話便要留意一下。


5 加速流暢
以用開公升級重車的人來說,很難會認為馬力只有"58ps"的Forza 750,輸出會很澎湃。但在Honda精心調較之下,起步和頭段表現的確相當出色。燈位起步,順扭油門,轉數不需太高,排氣聲好很悠閒地,車身已經彈射而出,把其他有心和你搶位的人拉開。騎著Forza 750,完全不用在意極力子的操作,也不需燈前吊腕準備大力質油。騎著Forza 750最享受的地方,便是有如美巡引擎的悠閒感受,便仍帶出猛烈的起步表現。

6 中段加速未夠激情
如果路況許好,順扭油門由靜止至140km/h只是彈指之間的事情。引擎震動輕微,車身穩定,唔望錶板根本完全唔覺得快。不過在現實中駕駛,我們更需要中段的加速表現。即時在六波80km/h在快速公路車群當中行車時,突然找到缺口想突圍而出時,Forza 750的表現便有點懶洋洋。無論是在什麼駕駛模式,要有好效果都一定人手拖低一至兩個波,引擎表現才會生猛精神。不過即時拖了波,引擎轉數上升了,但車身也不是馬上向前標。相信這是HONDA為Forza 750配了一個比較重的飛輪,致力營造較為平穩的行車感覺。

7 尾段表現
Honda一早推出NC系列時,已經講明NC係為城市用家而設。常用車速在140km/h以下,並注重慳油表現。所以講極速講尾段,不是Forza 750的強項。18xkm/h極速意義不大,需要的時間較長,也要路況配合。中段表現都不算特別強,尾段表現更沒有深究必要。


8 駕駛Forza 750,需要時間學習及適應
其實不限於Forza 750,凡時Honda的DCT波箱車款,未接觸過的車友都需要時間學習如何操作,和適應DCT波箱的特性。雖然在自動模式時,不用人手轉波,駕駛便應像自動波一樣無需理會波段。但DCT波箱有空波掣,每一次熄車和重新著車,波箱都會有空波N檔,需要人手入D波。

如果要人手使用加減波功能的話,左手食指和拇指便要熟悉相關按鈕的位置。尤其係拇指,因為Forza 750的左掣盒密麻麻地佈備各式按鈕,行車時唔係成日都可以望住左手,所以需要練習,才能熟能生巧。對於長年習慣駕駛傳統棍波車的人,為了方便扣極力子,左手都習慣握在近未端位置。但駕駛Forza 750/X-ADV  750,要人手轉波暢順,左手必需貼近把手掣盒部份,先至容易扣入或推動轉波掣,以上都是需要時間修改的習慣。


左手拇指要負責七粒掣,真係好忙

9 DCT vs CVT
雖然Forza 750的DCT波箱已經是新款設計,經過多年不斷改良。但由於係機械式波箱,所以在行車時,每一次波箱轉波時,駕駛者都會聽到聲音和感受到輕微震動。由加速至減速停車,就似傳統棍波車一樣,逐個波升,逐個波跌,駕駛者都會清楚知道。

和其他雙缸綿羊的CVT波箱比較,DCT波箱係有較多聲音和震動。如果想在巡航中突然加速,CVT只需大幅度扭油便可,但DCT要人手拖低最少一個波才會有精神。自動波汽車的kick-down,在DCT波箱上唔明顯感受到有呢個功能。

相對於CVT,DCT的優點係傳動力量直接。一扭油起步果下便分到,轉數沒有多餘的空轉,有d似電車感覺。而做得幾靚的CVT波箱都會有一點點空轉呆滯。大車表現還好一點,細車的情況更差。



行車時轉換手動換擋M或自動換檔A模式都好方便。記得推車時入番N波,開車時記得先入D波
10 應該手動轉波嗎?
無論選擇那一種自動模式,想開得快或舒服,都會用到手動模式。所以熟習手動模式操作是必需的。例如,長時間落斜的話,即使係Sport mode都會自動跳高波,好快會去到6波。如果唔想越轆越快的話,就要當佢升波後用人手拖低一粒。其實最好係採用MT模式,考接把波段鎖定。

11 Standard / Sport / Rain / User
每一次著車,系統default設定係Standard模式。呢個係最舒服的設定,波箱會盡快升高波,壓低引擎轉數。市區行走,公路巡航,或雙騎出行,選用Standard模式係最適合。因為加速線性,engine brake唔重,乘客會坐得比較舒服。

如果想快,一定係Sport mode。引擎輸出力度明顯轉強。轉數也會hold得耐d,儲多d力先上高一個波。不過嘈音和震盪自然會隨著引擎轉數上升而增加。同時由於engine brake比較重,收油架車會比較chok。跑山跑彎用Sport mode好適合,在市區行車因為要開開停停,所以會比較chok。好彩Forza 750轉接行車模式相當簡易,一收油便可轉換模式,mode掣也很容易找到,所以按需要轉換模式都相當方便。至於Rain mode,真係冇試過。Standard mode己經夠晒柔,除非係冰面行車,否則唔會用Rain mode。


12 User Mode - 組合出你喜愛的P / EB / D / T
好嘞,來到最正的User Mode。Forza 750有四個主要parameters,分別是P/引擎輸出力度,EB/引擎煞車Engine Brake,D/DCT mode轉波所需轉數,和T/Torque Control即係Traction Control。

除左D/DCT mode轉波所需轉數有四段調較之外,其餘所有設定都只有三段調較。不過T/Torque Control係可以設定為0,即係Torque Control都有四段調校。User mode可以修改任意修改以上parameters,確保可以調較到一個適合閣下的設定。老編的做法是先熟習Standard mode和Sport mode的表現,然後再調較出一個在兩者之間的設定。例如嘗試調較在日常用車時,加速表現比Standard mode敏銳,但又可以做到車身冇Sport mode咁chok。


13 整體駕駛表現
Forza 750車身重,煞車時便感受到。頭輪掣動力強,頭叉下沉幅度都幾明顯。頭尾制動一齊用效果會更出色,車身更穩定。不過操作制動的力度都幾大,經常重煞的話,手指都會有d累。

短軸距,高把手,攻彎表現比想像中更好,好過Silverwing 600好多。不過Forza 750的重心偏向在車頭位置,而Tmax的重心會再低一點,劈彎的表現會較佳。而Forza 750則有更強的平衡感和舒適性。

老實講,原裝風擋有點高。老編算係高佬,但即使在100km/h以下,帶開面帽,即使打開風鏡,風都唔會吹入眼。如果戴full face,關上風鏡直情有D焗。如果行高速,full face頭盔關上風鏡,一d風都冇,只聽到共鳴聲音,情況好似係水底聽音樂會咁,隔左一層,唔夠過癮。換短風鏡會係一個唔錯的改裝。

 
HONDA Forza 750 DCT ABS規格表
引擎 四衝水冷並列兩汽缸,SOHC八汽閥
缸徑x衝程 77.0 mm x 80.0 mm
壓縮比 10.7 : 1
排氣量 745cc
最高馬力 58.6ps / 6,000pm
最大扭力 7.03kg-m / 4,000rpm
DCT雙離合器,濕式多片,六速鏈傳動
         燃油供應 PGM-FI 電噴系統
車架形式 鑽石型鋼管
前傾角( R) 27°
拖曳距(T) 104mm 
前懸掛 41mm套管油壓前叉,120mm行程
後懸掛 Pro-link搖臂,單筒避震,120mm行程
輪胎(前)120/70-R17
輪胎(後)160/60-R15
前掣動 315mm雙碟配徑向式四活塞ABS
後掣動 240mm單碟配單活塞卡鉗ABS
長x闊x高 2200 x 790 x 1485mm
軸距 1580mm
最低離地距 135mm
座高 790mm
裝備重量 235kg
油缸容量 13.2公升  


重溫新車細節及設備

返回頁頂
Back to Page Top